..:: You Follow I, I Follow You

Mr & Mrs Chenchen

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ya Allah, Kau Perelokkanlah Segala Perjalanan Hidup Kami

Tuesday, April 6, 2010

Mari Main Air

Minggu ni tema AIR..
Semalam aku dah siap2 pesan kat anak murid supaya bawa baju spare sebab nak main air esoknya.

Dan esoknya, aku ajar anak murid aku buat kapal kertas..Siap lipat, diorang warna cantik2..

Pastu, aku bawak diorang gi kat satu kolah belakang kelas prasekolah aku untuk hanyutkan kapal tu..

Murid : Cikgu..boleh ke letak dalam ni?
Cikgu : Takpe..letak je..Cepat2...semua letak kapal masing2 dalam air...Cikgu nak buat ombak...
Murid : Cikguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, habis basah kapal kita. (sambil gelak2)
Cikgu : Takpe..nanti kita buat lagi..Kan awak dah tahu camne nak buat kapal kan?
Murid : (angguk2)


Aku ajak diorang masuk kelas balik untuk buat kerja lain lak sementara tunggu waktu balik. Sebab ada acara lain yang lebih seronok lepas ini..ehehehe


Lagi 15 min nak balik aku ajak murid2 aku keluar kelas lagi sekali. Kali ni, aku dah pegang hos..ehehehe (cikguross tengah berfikir sesuatu yang nakal ketika itu)

Cikgu : Ok..semua skali buka kasut masing2 pastu datang kat cikgu.
Murid : (senyum2..macam dah boleh agak apa cikguross diorang nak buat agaknya..ehehe)


Seronoknya diorang main air. Dan diorang balik rumah masing2 dengan baju yang kuyup itu.. (umah diorang dekat2 je...tak payah la salin baju...insyaallah, takde apa2...ehehe)

Ikotkan hati nak main skali..Tapi apakan daya, aku bukan murid prasekolah. Aku cikgunya...huhuhu

p/s : Hati yang panas dah sejuk balik...Incik Chenchen memang MEMANG....huhuhu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails