..:: You Follow I, I Follow You

Mr & Mrs Chenchen

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ya Allah, Kau Perelokkanlah Segala Perjalanan Hidup Kami

Tuesday, October 20, 2009

Akhirnya, Internet Kembali

Modem (streamyx) kena patah petir. Dan Mubarak (laptop) aku pon turut sama kena tempias. Akibat dari itu, aku terus tamatkan perkhidmatan streamyx aku dan terus register untuk Celcom Broadband. (hajat nak pakai P1 tapi takde lagi kat Terengganu ni). Pakej yang aku ambil ni murah je, RM50 sebulan untuk 384kBps (agak slow la kan..tp kira ok la kot untuk Facebook dan YM. ). Pakej government..(of course la, aku kan cikguRoss..ehehe). Dan modem yang aku namakan Harun itu aku dapat dengan harga RM150 (ZTE). Kira paling murah yang aku dengar dan tahu selama ini di pasaran. Tak tahu la kalau kat KL nun berapa.. Mungkin buleh dapat lagi murah kot.


Proses ini bukan amik masa sehari je. Tolak hari ni, maknanya ada la dalam 10 hari aku tak melihat blog, facebook, YM. Agak lama la jugak tu kan..ehehehe..


Tapi takleh nak online secara beria jugak sebab Mubarak masih kat kedai. Semalam aku call SenHeng, diorang cakap masih tak siap lagi. Diorang janji 1-2 minggu buleh siap. Mulanya macam nak marah tapi bila fikir baru 10 hari dan ada baki 4 hari lagi seperti yang dijanjikan, aku jadi cool balik..ehehe..


Aku kebas laptop sekolah dan bawak balik rumah, dan akhirnya....aku kembali tapi laptop ni takde YM. Nak install tak boleh. Hampeh je..


p/s : Slow la.. Jauhnya beza speed 1M ngan 384k..Huhuhu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails