..:: You Follow I, I Follow You

Mr & Mrs Chenchen

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ya Allah, Kau Perelokkanlah Segala Perjalanan Hidup Kami

Tuesday, August 11, 2009

Program 1 Malaysia, Indahnya Bandarayaku-Kuala Lumpur (20-23 Julai 2009)

Hari Pertama (20 Julai 2009)

Takde apa nak cite kot sebab masa habis dalam bas je. Perjalanan dari Terengganu ke KL bukan dekat. Sebal je rasa sebab mabuk. Aku memang pantang kalau jalan jauh2 di siang hari. Memang akan mabuk. Kereta ke bas ke sama je. Sebab tu kalau jalan jauh2 aku suka kalau aku yang bawak. Sebab letih bawak kereta lagi best dari letih sebab loya/mabuk/pening. Kalau ada lesen bawak bas, dijamin, aku akan mintak izin drebar tu untuk bawak bas dia. Huhuhu

Sampai Hotel Plaza pukul 4.30petang. Aku sebilik dengan seorang cikgu cina. Mintak maaf kawan beragama Buddha, Hindu ataupun Kristian ku sekalian. Aku bukan ‘racist’ tapi bila bab macam ni aku lebih selesa dengan orang seagama. Yang aku risau pun terjadi, selamba je cikgu ni ke hulu ke hilir pakai kasut/selipar dalam bilik. Pastu kasut/selipar yang dia pakai tu bawak lak masuk tandas. Akibatnya? Tandas kotor dan bilik pon kotor la jugak. Tak tahu la samada dia tak tahu adab orang melayu atau pura-pura tak tahu. Woi, bukak la selipar ko tu. Kotor la woi. Aku solat dalam bilik ni woi. Tapi kata-kata kasar itu cuma keluar dalam hati. Aku bagitau dia elok-elok dan bercakap seperti seorang cikgu. Chewah. Dan cikgu tu faham dan tidak mengulangi perbuatan tersebut buat sementara waktu. Dan esoknya, dia buat lagi. Waaaaaaaaaaaaahh, kalau nak gaduh boleh je ni. Sabar Tina sabar.

Anak murid berbangsa cina datang ke bilik aku untuk berjumpa cikgu tu. Aku layan murid tu sama macam aku layan anak murid melayu tapi bila diorang masuk bilik aku pakai kasut pakai selipar, darah trus naik. Tak boleh lepas kat cikgu tu aku lepas kat budak-budak tu. Terdiam cikgu tu. Mungkin dia ingat aku marah dan sindir dia jugak. Dan akhirnya, dia reti bahasa dan tidak mengulangi perbuatannya itu. Baru dia tahu cikguRoss ni garang dan tak leh berkompromi dengan sikap yang macam tu.

p/s : Bersambung lagi...:))

2 comments:

Lea Dzahir said...

konon2 1 malaysia la tu bagi sebilik ngan kaum lain.. apa diorg x pk ke?

Ross Tina Abdullah said...

itu la....ntah apa2 la diorang ni...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails