..:: You Follow I, I Follow You

Mr & Mrs Chenchen

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ya Allah, Kau Perelokkanlah Segala Perjalanan Hidup Kami

Sunday, September 19, 2010

Oh Celcom...Credit aku ditolak lagi!!!!!

Lamanya tak update...Raya ni saya sangat sibuk dengan macam2 aktiviti..(errr...bukan banyak mana pon cuma bila berada disamping IncikSuami rasa macam masa cam jeles je ngan kitorang...huhu)

Ok..Berbalik pada tajuk.. Sejak 2 menjak ni saya perasan credit saya selalu hilang.. Sekali topup pasti akan ada yang hilang.. Bayangkan, kalau topup RM10 tu sekejab je habis. Padahal saya takde pon buat panggilan keluar ke mana2 nombor selain nombor IncikSuami masa tu.. Pernah sekali saya dah ada kat jeti dan perlu buat panggilan ke housemate untuk jemput saya dan bila saya call tak dapat. Celcom kata saya tak cukup credit padahal saya tahu sebelum saya naik feri credit saya masih ada RM3. Sakit hati kan.. Saya pon malas nak call Celcom mengadu masalah ni sebab saya rasa malas.. Ntah la, mungkin saya malas nak gaduh2 marah2 orang tak bersalah kot..

Tapi bebaru ni, IncikSuami topupkan RM10 (Rabu)...Esoknya (Khamis) baki tinggal RM7. Lusa (Jumaat) tinggal RM1. Yang saya hangin sangat, saya tak buat panggilan ke mana2 nombor termasuk IncikSuami dan tidak berSMS dengan sesapa pon dalam masa 3 hari tu.. Yang saya dapat hanyalah SMSes merepek dari Celcom yang suruh saya melanggan entah apa2 ntah...Saya rasa sebab ini lah credit saya ditolak..Wah wah wah...melampau Celcom kali ni..

Lalu, saya suruh IncikSuami call Celcom untuk 'bagi' cukup2..Nape saya suruh IncikSuami? Sebab IncikSuami memang terror dalam bab-bab camni.. Hehehe.. Perbualan dengan operater Celcom tu pada mulanya saya pon takut nak kacau perbualan tu. Tapi bila dah lama2 saya tak berhenti gelak. Teruk la KPI operater tu hari tu..Hehehe..

Operater tu bagi satu solution..Dia suruh taip STOP 36886 dan hantar pada 11911. Sekali lagi dia kena sembur dengan IncikSuami bila dia suruh kami pantau credit saya dalam masa 3 hari dan bagitahu SMS yang saya hantar tadi tu kena cas pulak....Saya rasa operater tu mesti bengang gila hari tu..Nak buat camne kan..Dah memang kija anda untuk melayan karenah dan maki hamun pelanggan..(teringat zaman kija ngan Streamyx & PacNet dulu..adeh laaa)

Hari ni saya topup RM30 dan nak tengok samada kena tolak lagi ke tak..Kalau masih lagi kena tolak, nampaknya saya sendiri akan telefon dan tunjuk skill sarcastic saya pulak...Hehehehe....

p/s : Saya tak pernah melanggan ON CINTA ke video hangat lagi hot ke beli ringtone ke apa ke yang sewaktu dengannya...

7 comments:

Sufia Mahzan said...

yelah..mase nak raya arituh, dalam masa 3 hari usage saya meningkat berganda-ganda!
1st day tu rm156, 2nd day surf internet dlm 10minit trus jadi Rm249 then 3rd day tak surf internet tp call ke nombor lain dalam 20 minit jadi RM 302..
Hantu btul!

Ross Tina Abdullah said...

kes ko lg la hantu phia....pakai bil pon kna jugak ke?hish..apa la celcom ni...

marinahunny said...

pakai line le senang..ambik pakej 1+5..free je nnti..

Ross Tina Abdullah said...

sy ni jenis takleh nak kontrol diri...hehehe...bahaya org mcm sy ni kalau pakai line

Hamizah said...

salam kenal..

operator kat msia mmg suka amik kesempatan..saya sejak dok kat australia ni xpenah dpt apa2 msj drp operator.kos pon murah top up $30 tapi free kredit $150.mana nak cr kat msia cam tu kan?

Ross Tina Abdullah said...

wow..bestnya gitu...kat malaysia ni bukan nak bg free kredit buat makin hilang kredit ada la..btw, salam knl jugak..kita dah follow awak gak...tq

ღsapphireღ said...

huhuhu pakai 1+5 pun belum tentu lg ok..huhu time pakai dulu, kene bayar dalam 400 lebih untuk bil..padahal xpenah miss bayar n xpenah lebih limit die..tu baru sy sorg...n my sweetheart kene bayar 300 lbh..kitaorg siap suruh check semula bil, n operator cakap, ap2 pun, kene bayar jugak dulu n nnt die akan tolak..huhu sampai sekarang, xde ap2..

*sakit hati ingt semule~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails